?>
Logo Voetbalblog
Fit blijven tussen het voetballen door
Foto door Markus Spiske via Pexels

Voetbalnieuws

Fit blijven tussen het voetballen door

Voor veel jongens en meiden is wekelijks een potje voetballen met hun teamgenoten iets om naar uit te kijken. Lekker een balletje trappen, je hoofd leegmaken en vooral veel plezier hebben. Naast dat het een leuke bezigheid is, is het ook nog eens goed voor je gezondheid. Je voelt je er sterker en fitter door en ook werkt voetballen, net zoals andere sporten, goed als uitlaatklep tussen het werken en studeren door. Maar hoe kun je naast het wekelijkse potje ballen nog meer aan je lichaam en gezondheid werken?

Artikel verder na advertentie

Thuis aan de bak

De één vindt thuis sporten super fijn, terwijl de ander er niks van moet weten. Toch kan het een makkelijke manier zijn om fit te blijven. Je hoeft namelijk niet naar een sportschool of andere plek toe: het enige wat je hoeft te doen is je omkleden en een goede work-out plek vinden. Dumbbells gebruiken is een zeer effectieve manier om je armen en bovenlichaam te trainen. Tijdens het voetballen train je natuurlijk je hele lichaam, maar worden voornamelijk de benen en buikspieren belast. Als je ook de rest van je lichaam wilt trainen, is het goed om te focussen op je armspieren, je schouders en je rug. Dumbbells zorgen voor genoeg weerstand, waardoor je echt progressie kunt boeken. Bovendien kan een halterbank ook thuis goed van pas komen. Mits je hier voldoende ruimte voor hebt, kun je hier comfortabel je oefeningen op doen. Kijk eens op fitnessdelivery.nl voor nog meer handige thuis work-out tools.

Artikel verder na advertentie

Artikel verder na advertentie

Hardlopen

Een goede en veelgebruikte manier om je conditie op peil te houden, is door te gaan hardlopen. Je kunt zo lang rennen als je wilt en daarnaast een groot bijkomend voordeel: je kunt dit doen wanneer je wilt. Of het nou ‘s ochtends of ‘s avonds is, vol in de regen of overgoten in de zon; jij kiest het moment. Hierdoor is hardlopen een handige manier om naast het voetballen conditioneel fit te blijven. Waar je wel op moet letten tijdens het hardlopen is dat je geen blessures krijgt. Vanwege de schokken die je knieën te verduren krijgen, kun je last krijgen van je benen. Met name je kuiten, knieën en hamstring hebben na het hardlopen wat extra aandacht nodig. Je wilt namelijk dat je goede actie niet wordt afgestraft met een blessure. Koop daarom goede schoenen met voldoende demping. Hiermee verminder je de kans op nare blessures aanzienlijk!

Voeding

De zomer is in volle aantocht en hierdoor wordt het verleidelijk om lekker in het zonnetje te gaan borrelen. Dit is natuurlijk volkomen begrijpelijk en moet je ook zeker doen! Echter, voorkom dat je naast het lekkere eten en drinken niet meer sportief aan de slag gaat. Heb je een avondje gezellig gebarbecued met vrienden? Ga de volgende ochtend even hardlopen of doe een work-out. Je zult merken dat je je al gauw beter voelt. Geniet van de zomer, maar let ook op je gezondheid. Je zult na de zomerstop weer doelpunten moeten maken, houd dit in gedachte!